SnickerboaFotosidans "kodsnickare" Christer bloggar om sådant som intresserar honom, och möjligen även andra
Fototidningsbranschen
En ny Orvesto-rapport har kommit. Orvesto försöker utreda, via enkäter till 30 000 personer (16 676 personer svarade), hur stor räckvid (dvs hur många läsare av varje nummer) olika tidningar har - en motsvarighet till det vi i webbranschen kallar unika besök. Jag roade mig med att kika på de olika fototidningarna. Inte oväntat är gamla FOTO störst, men lite förvånande att Bonniers tidning har så pass många läsare och att Kamera & Bild hamnar sist. FOTO: 106 000 st
Inlagt 2007-01-19 10:13 |
Läst 4894 ggr. |
Permalink
|
Jag ska förklara närmare. Aggressiv marknadsföring och lockpriser ger många nya prenummeranter. Det är sedan helt omöjligt att säga upp tidningen. Ingen svarar i telefon, hemsidan fungerar inte och reglerna kring prenummerationen ger kunden endast en eller två fdagars frist för att säga upp tidningen för att inte automatiskt få nästa nummer.
Jag har själv gått i fällan och tycker dessutom att tidningen är usel